I dag er en milepæl i historien om IndFak – den fælles indkøbs- og fakturahåndteringsløsning for mere end 400 statslige og selvejende institutioner.
I dag blev det nye Match 2.0-modul fra Tricom nemlig taget i brug i den danske stat!

Match 2.0 sikrer endnu højere grad af automatisering af fakturahåndteringen. Gennem en avanceret analysemotor, der nemt og enkelt kan sættes op, matches ordrer og fakturaer
sammen ud fra opsatte kriterier. Opfyldes kriterierne for automatch, konteres og godkendes fakturen automatisk og bliver sendt direkte til bogføring og betaling i økonomisystemet.

Hvis kriterierne ikke mødes, kommer modulet med intelligente forslag til kontoring, der letter brugerens manuelle håndtering fremadrettet. Men automatikken stopper ikke her – gennem SmartMatch får brugeren let og effektivt hjælp til, hvad der har forårsaget fejlmatchet:

  • Mangler varemodtagelse kan det gøres direkte på ordren i det fælles ordre/fakturabillede.
  • Er ordrereferencen forkert, kan den rettes og løsningen foretager automatisk re-match.
  • Er det en prisdifference, hjælpes brugeren med, hvad der skal tages stilling til.
  • … Og det er bare nogle af eksemplerne.

Det nye Match 2.0 fra Tricom sætter nye standarder for automatisk kontering og fakturahåndtering!

Det frigiver ressourcer i økonomiafdelingen, sikrer at der kun betales for varer og ydelser, der reelt er leveret (og til de rette priser) – og det giver værdi, der kan aflæses direkte på bundlinien!