Indkøbsanalyse


man_chart

Overblik og indsigt

Tricommerce Indkøbsanalyse giver nemt og hurtigt overblik over indkøb og forbrug på tværs af organisationen! Ud fra elektroniske fakturaer, ordrer og kataloger analyseres de store mængder data automatisk og stilles til rådighed i en effektiv og brugervenlig løsning. Det giver komplet overblik over alle indkøb uanset om ordren er afgivet via telefon, fax, email eller en elektronisk indkøbsportal som Tricommerce.

Tricommerce Indkøbsanalyse er et strategisk indkøbsværktøj, der understøtter optimering af indkøbsprocessen gennem analyser af bl.a. prisudvikling på varer og køb på og udenfor aftaler.

video

Bedre indkøbsstyring

Få overblik over, hvad der købes i din organisation, hos hvilke leverandører og af hvem.

video

Større brug af aftaler

Få højere compliance på indgåede aftaler og overblik over, hvilke varer der handles uden for aftale.

video

Forhandl bedre aftaler

Nem realtime statistik giver bedre grundlag for at forhandle nye og bedre aftaler.

video

Indkøb efter kategori

Automatisk kategorisering af fakturaliner giver overblik over køb af fx. IT og kontorartikler.

Hvordan fungerer indkøbsanalysen?

Tricommerce Indkøbsanalyse opsamler og sammenholder automatisk informationer fra elektroniske fakturaer, ordrer og kataloger. Det giver værdifuld information, præsenteret enkelt og overskueligt. Løsningen kan bruges uden elektroniske ordrer og aftaler, men man opnår større synergi og derved øget information ved gennem analysen også at have adgang til elektroniske ordrer og kataloger.

Indkøbsanalysen indeholder en række effektive værktøjer til strategisk indkøb, der pinpointer mulige indsatsområder til optimering af indkøb, reducerer afgifter og gebyrer, samt kvalitetssikrer aftaleoverholdelse af prisaftaler med dine leverandører.

comp_invanal
servers

Hvordan fungerer det?

Tricommerce Indkøbsanalyse modtager en kopi af alle elektroniske fakturaer i OIOXML- eller OIOUBL-format (inkl. scannede fakturaer), og kategoriserer de enkelte varelinier.

Kategoriseringen foregår automatisk ud fra avancerede regler, der tager højde for elektroniske kataloger, varebeskrivelser og leverandører, hvorved der sikres en høj kategoriseringsgrad. Den automatiske kategorisering foretages på UNSPSC-kategoriseringsstandarden, men det er ligeledes muligt at lave egne kategoriseringer af varer.

Tricommerce Indkøbsanalyse hostes af Tricom og tilgås via Internettet. Løsningen implementeres på få uger og er tilbagebetalt på få måneder!


Mere end kun indkøbsanalyse

Med Tricommerce Indkøbsanalyse får du mere end kun indkøbsanalyse – du får en samlet portal, der understøtter arbejdet med overblik over og optimering af indkøb på tværs af organisation.

  • Opslag i varekataloger
  • Beskedservice til alle brugere
  • Deling af opgaver/aktiviteter
  • Oversigt over aftaler
  • Online ordrearkiv
  • Fritekstsøgning i fakturaer
  • Fakturavisning i skabelon
  • Avanceret søgning med gruppering og summering af data
  • Mulighed for at gemme foretrukne søgninger
  • Standard og tilpassede rapporter
  • Eksporteringsmulighed af data til Excel

Få en produktdemonstration

Kontakt os og hør mere om, hvordan du kommer i gang med indkøbsanalysen.
Ring på tlf. 7060 5820 eller send formularen herunder, så kontakter vi dig.

Firmanavn

Navn*

E-mail*

Telefon

 Jeg vil gerne kontaktes af Tricom

© 2017 Tricom - CVR 33574223. All rights reserved.